En Holanda

Zaterdag was het dan zover, de dag van vertrek. We hebben deze dag doorgebracht met tassen inpakken, lunchen en het Nationaal Paleis bezoeken. Dit paleis wordt nu gebruikt als een soort museum en daar waren verschillende dingen te zien. Op de eerste verdieping waren de muren helemaal gevuld met muurschilderingen, gemaakt door Diego Rivera. Hierop was zo’n beetje heel de geschiedenis van Mexico te zien en zelfs Karl Marx met ‘El Capital’ stond erop (ja ik weet dat die niet uit Mexico komt, maar ik vond het wel leuk om die daarop te zien). Verder natuurlijk veel ‘Indianen’ en veroveringen door Spanjaarden.
In een ander zaaltje kon je van alles zien over de onafhankelijkheid en de vorming van de grondwet. Ook kon je hier in de zaal komen waar vroeger de regering zetelde. Verder was een groot gedeelte van het gebouw ingericht als museum over Benito Juarez, een vroegere president die veel gedaan heeft voor de onafhankelijkheid of iets dergelijks. Hij is in ieder geval erg belangrijk voor het land geweest, want overal is erg veel aandacht voor deze man.
Na een tijdje hadden we het hier wel gezien want zo boeiend was die man voor ons nou ook weer niet, en moesten we ook terug naar het hotel omdat de taxi bijna zou komen. Na een hele tijd wachten kwam eindelijk de taxi. Hij was maar een kwartiertje te laat, maar nu we dan eindelijk weg moesten, wilde ik ook zo snel mogelijk. De taxichauffeur was een beetje een vage man. Hij had het erover dat hij nu in een busje van iemand anders reed en dat hij die nog wel even moest omwisselen. Ook moesten we onderweg stoppen om zijn vrouw en kind in te laten stappen. In het centrum was het verschrikkelijk druk, we kwamen niet erg snel vooruit en de taxichauffeur leek ook meer met zijn vrouw te praten dan op de weg te letten. Op een gegeven moment gingen we de bocht om en kwamen we bij een groot parkeerterrein. We gingen het hek door en het parkeerterrein op en daar zouden we beroofd, verkracht en ontvoerd worden. Volgens mijn theorie zat zijn vrouw namelijk in het complot en ook de man die hij belde toen we net ingestapt waren. Die had zich dus al voorbereid en daar kwamen wij aan. Maar nee.. dit alles gebeurde niet. Hij pakte er gewoon een ander busje, we moesten onze tassen daarin leggen en zelf ook instappen en toen reed hij ons keurig netjes naar het vliegveld. Viel dat even mee!
Op het vliegveld verliep alles goed en in het vliegtuig ook. Wat alleen een beetje raar was, was dat we om kwart over 11 ’s avonds nog een maaltijd kregen. Daar had ik helemaal niet op gerekend en ik zat dan ook nog behoorlijk vol. Kwart over 6 kregen we ook alweer een uitgebreid ontbijt. Ja in het vliegtuig word je wel goed gevoed! We landden op de juiste tijd in Nederland en daar was ik dan weer, in de kou en de regen… Erg jammer, maar ook wel leuk om mijn familie weer te zien. Die stonden me al op te wachten en namen me daarna mee om lekker Chinees te gaan eten!
En nu ben ik weer helemaal thuis en heb ik helemaal niet het idee dat ik zolang weggeweest ben. Wel raar hoor, het lijkt meer of ik even op vakantie geweest ben, maar dan geen 3 maanden.

4 gedachtes over “En Holanda

1. Ernst zegt:

dusssssss…..“We gingen het hek door en het parkeerterrein op en daar zouden we beroofd, verkracht en ontvoerd worden”rare ideeën heb jij …maar! Welkom terug 🙂

2. Anonymous zegt:

Your are Excellent. And so is your site! Keep up the good work. Bookmarked.< HREF="http://mortgage.fabiga3.be/mortgage_approval_group.html" REL="nofollow">»<>

Reageren? Dat mag.

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )